Sabtu, 30 Januari 2010

SURPRISEEDDDD

Hari Selasa lepas (26 Jan 2010), hubby ke embassy. Ada urusan persekolahannya. Then trus ke Itaewon. Cadangan asal, teman nak ikut skali, tapi sebab nasuha demam malamnya tu, so..teman duk kat umah jerlah jaga anak-anak. Masa kat Jepun aritu pun Nasuha ada demam gak. Tapi waktu malam jer. Ingatkan bila sampai seoul, dia ok. Rupa-rupanya sambung plak demam kat sini. Tapi alhamdulillah, satu ari jer demamnya lepas tu kebah dah.
Apa kaitan citer di atas dengan tajuk entry teman ni...hikhik... kaitannya dengan gambo di bawah.



Huiyooo...saper tak happy maa....memang surprised. Teman suka sesangat dengan durian ni. Lagi plak dah setahun lebih tak makan wooo. Beso buahnya. Kesian hubby bawak berat-berat naik train dan bas.
Pastu kesian sekali lagi. Punyalah susah nak kopek, sebabnya buah frozen. Keras semacam. hubby cuba gak dan hasilnya seperti di bawah ni.

habih ditakek-takek kulitnya..siap bubuh heater tu nak bagi cepat cair..

dah siap takek-takek pun...buahnya masih melekat kat pangsa. huih..dugaan betul nak makan. at last kena gak tunggu sampai 4-5 jam bubuh depan heater nak bagi cair cepat.

pastu keluarkan isinya dan bubuh dalam pinggan. sambung panaskan lagi kat heater sebab sejuk sangat, ngilu gigi.

Iman pun dah lama teringin gak durian. Tapi bila makan sket, dah kata kenyang. La ni sekejap-sekejap kata nak durian..aduyai..dahlah berat..pastu mahal plak tu. Tapi puas hatilaa...isinya tebal..berbaloi-baloi. Cumanya lepas ni kalau beli pun kena bubuh siap-siap depan heater sehari semalam gamoknyaa...baru boleh kopek. Takdelah tertunggu-tunggu dan ternanti-nanti nak ngap. nyum-nyum..terasa-rasa lagi kesedapan dan keenakannya.
Thanx sayang...buatlah surprised lagi...ekekekek.

4 comments:

Kherun berkata...

uihhh.... mmg surprised..

Sumatra berkata...

sesungguhnya penantian itu satu penyeksaan..huhu, cian kham terpaksa tunggu durian tu cair dulu sblm makan..adoi...kalau sy mmg dah tahan dah...hehe. Apa pun mmg suprise..kalau dahh beku takde bau ker?? sj tanya nak bg kak zura makan...!!!! hehehehe..

Don & Nor berkata...

haah...surprised yg best..
sumi:mmg memula beli tu tak berbau...bila buah tu dah cair baru ada bau..blhlah surprisekan kak zura...ahaks..

akak_adoi berkata...

Eiiiiiii...hnag jgn bersubahat ngan sumi tu kham...
cian akak ni...
mau migrain nanti...
huhuhu.