Isnin, 18 Oktober 2010

ARITU PUNYA CERITA

Teman sekarang ni memang akan slalu citer yg aritu punya citer..hahaha. Aritu tu mungkin 2-3 ari lepas or minggu lepas or bulan lepas..or tahun lepas..ahaks..melampau...tak tak tak..teman x sezalim tuu.. tapi ni memang citer aritu. kategori aritu yang mana, tak kisahlah yee.

Pernah tak korang ditinggalkan hubby?? huhu...maksud teman hubby p keje luar dlm jangka waktu yang lama yeee tuan puan..bukannya ditinggal kerana sebab-sebab yang lain. waktu tu korang tido bertemankan anak/bantal jeee.

Teman sejak kawin tak pernah kena tinggal wooo... kecuali masa cuti bersalin dalam pantang kat kampung. weekend hubby balik jenguk. Tu pun teman duk kampung paling lama tak sampai sebulan. huhu.

Kalau hubby outstation, mesti teman ikut, sebab slama ni hubby outstation dalam negara. lagipun stakat 2-3 ari. lagi plak kalau kena ujung minggu, memang takde masalah. Ni dahlah baru masuk keje 2 bulan lebih, skali dapat tau hubby kena p ober d sea. Korang tau tak...tarikhnya tu ialah diakhir 10 ramadhan sampai ari raya pertama. Jiwa kacau tak waktu tu... dahlah 2 tahun beraya kat korea, balik-balik negara sendiri, hubby kena raya plak kat negara lain dan teman berhari raya pertama tanpa hubby disisi. Ketensenan melanda masa tu. cemana teman nak balik beraya, cemana nak balik umah mertua dulu sedangkan anaknya beraya kat negara orang. waaa....

Hubby pun jiwa kacau gak. cemana nak buat ni, baru keje tuu...takkan nak ngelak kan. Tapi family punya pasal, hubby gagahkan gak jumpa bos, minta replace orang lain. jeng jeng jeng..korang tau apa yang jadi... hubby kena jumpa bos punya bos daa untuk wat replacement tu. Alhamdulillah, syukur sangat masa tuu, dapat gak tukar orang lain. Lega sesangat.

Eh korang prasan tak...tu maksudnya citer ni dah terlalu lama teman perap...hahaha...tak kuasa maakk. So, kalau masih rajin nak baca...sila baca yee...Ada lagi perkara bakal mengkacaukan jiwa berlaku selepas ini.

Tak lama lepas dapat wat replacement tu, hubby dapat lagi tugasan ke obersea. waaa.... nak buat cemana plak lg nii... ada brani mau jumpa bos lagi?? agak-agak ada brani kaaa?? Tarikhnyaaa??? walaupun bukan 1 syawal, tapi dari pertghn syawal smpi sehari sebelum syawal berakhir. almost 2 weeks. waaaa...nak waaaa jugak lagii....

Mana ada cuti nak ikut. lama tuuu... mana mau cekau duit kalau nak ikut...bukan 3-4 riban utk tambang jee. tu baru sorang...kalau dengan hero n heroin teman tu..maunya puluh-puluh riban abih. memang jiwa kacau.

Teman tipon parent bgtau hubby nak p outstation, depa plak risau. depa tau teman ni cemana orgnyaa... suh cari sesapa temankan teman kat umah. nasib baik ada anak sedara teman yg tengah bercuti sekarang ni. Legaa nooo.... Bila dah ada teman ni, kurang sket jiwa kacaunyaa...

Teman rasa tiap ari yg berlalu tu, memang lambat. Setiap ari tak sabo nak tunggu hubby balik. waaa....tiap-tiap ari tensen. tapi teman controllaa...nanti hilang kemachoan diopis...ahaks. nasib baik anak-anak ok sepanjang hubby outstation.

Tiap-tiap ari beremel/ kalau sempat chatting sebab negara hubby p tu lambat 12 jam dari m'sia. So, bila dia siang, kita malam dan sebaliknya. Hubby wat roaming, tapi ada prob gak bila nak direct call. Ada skali jer hubby dpt tipon, tu pun pakai tipon urusetia...hihi. jangan bocor rahsia haaa....

Pastu, dahlah banyak orang wat open house, keje kawin semuanya teman tak dapat p. Sory yer kengkawan.

Bila sampai masanya hubby balik, teman happy giler. tak sabo nak jumpa uuuu... macam bertahun tak jumpa. Waktu tu slalu pikir, cemanalah prasaan para-para isteri yang husbandnya kena keje berbulan-bulan kat luar kan. huuu...teman memang tak sanggup nak hadapinya. kena tinggal 2 ari pun teman takmoo...ooo...tidaakk.

Bercerita plak pasal masa balik tuu, of courselah kan ada sesuatu untuk yang ditinggalkan ni. Selain yang biasa-biasa...chett...ada plak adiah kategori biasa..so apa yang laur biasa tu?? wowwww. memang teruja + tak sangka + tak terpikir langsung tau + tak tau lagi kategori apa... ni bila nak bgtau niii.... hebat sangat ker??

jeng jeng jeng..... bukan soal hebat..tapi soal itu hadiah..wa sudah lama impikan woo... kat bawah ni lah yang teman dapat. sila scroll down...hikhik

:

:

:

:

:



Eh...apakah?? macam cermin berframekan kayu jeee....x nampak apa-apa yang menarik pong.

Sebenarnya teman teringin dengan benda ni masa kat korea dulu. tapi sebab harganya yang tak baper best tuu... lagi plak saiznya yang kecik citut, banyak kali teman tak jadi nak beli. bila balik Malaysia, rajin gak usha-usha. tapi lebih kurang jer saiz dengan harga kat korea. Skali kaauuu...hamik, hubby beli saiz lebih beso dari yang disurvey sebelum ni. Tu yang teruja tahap transformers tu. nasib baik teman tak 'bertukar'( sila baca guna intonasi yang betul yee) Ni haa benda sebenarnya.


Happy memang tetap happy. saper tak happy dapat adiah yg diingin sangat-sangat kan...
Tapikan..tapikan.. teman berharap sangat, janganlaa hubby kena g lagi outstation jauh-jauh mcm tuu. takpun kalau kena g, biorlah tempat yang teman n anak-anak dapat ikut.echeh..tu yg sebenar-benarnya tuuu.

*waktu citer ni...dah tak jiwa kacau dah

3 comments:

Asmara berkata...

wah! best2 dapat adah photo frame digital tu. kite pun mmg teringin gak nak beli. tp lmbat sikit kot! hehe.. kite pun penah kene tinggal hampir 5 bulan. masa nak gi jepun dulu la husband pegi dulu, kita la ngada2 sibuk na keje lagi. hikhik.. agak penat jugak sebb uruskan 2 anak masa tu. tp sib baik duk rumah mak mmg lega jugak. :D

aizamia3 berkata...

hehehe... xde pengalaman kena tinggal cenggitu tapi hari2 mmg kena tinggal, hari2 dpt dgr suara je... paling2 best hanyalah dihujung minggu je dpt jumpa tgk tatap anak mata... itulah rutin harian mingguan bulanan. ngeh3x...

Don & Nor berkata...

memang klu dah namanya ditinggalkan tu sangatlah tak bestnyee kan.