Khamis, 29 Oktober 2009

KISAH HEATER...

Kisah heater ni lebih hangat dari kisah kaisa**.. Awat dikata hangat?? haha...ini kerana kehangatannya telah membawa kepada kehangitan.
Teman rasa teman takkan tau pasal heater ni kalau teman tak duk kat negara 4 musim ni. Tapi ada gak kot orang yg duk negara 4 musim pun tak pakai heater jenis ni...hihi. Sebabnya kami golongan marhain. So, kenalah ikut kemampuan..
Last winter, bil gas mencanak-canak naik. Nak tau sebab apa?? Kalau takmo tau pun..nak citer gak.. Ni gara-gara guna boiler laa... Tu sebabnya, kali ni kena berjimat cermat. Heater pun heaterlaa...janji bil tak lebih RM400 sebulan. wuiyoo...mesti terkezutkan...bil gas melebihi RM400. Golongan macam kami ni bayo sampai RM400 untuk bil gas..mak ooiii.... Biasanya kitorang punya bil bulanan gas lebih kurang 20-30 hengget jer. Takpelaa...perkara dah lepas...jangan dikenangkan sangat.. Tapikan.. sebenarnya, bukan pun selalu sangat kitorang on boiler tu... Eh..citer lagi pasal boiler...udah-udah ler tuu...hihi... ni rentetan dari tak puas hati dengan bil yang kenalaa tuu..ahaks. Oklah..cukup-cukuplah tuu.. Tajuk tulih nak citer heater.
Kembali ke tajuk asal, heater nilah yang banyak berjasa dikala rasa nak beku dimusim sejuk. Kesejukannya teramatlah mencucuk-cucuk urat saraf, walaupun dah berbaju tebal, berlapis-lapis macam kek lapis dan berstokin bagaiii.


Ni laa heater



Bila hati tengah membara...hihi..dah on ler tuu...

Satu lagi kegunaan heater ni adalah untuk mengeringkan baju. Ahahahaha... Ada satu ketika tu..kerana terlebih kreatif, nak cepat sangat baju Iman kering, teman pi lah bubuh baju tu kat heater. Haa..amik..inilah hasilnyaa.... 



Baju tu baru pakai 2 kali rasanya... Nasib baik waktu tu berbau hangit..kalau tak...rentung ler jadinyee...nak wat kain lap lantai pun tak boleh..huwaa...
InsyaAllah next month menjelma lagi winter.. Sekarang ni pun dah berbaju sejuk di dalam rumah. Anak-anak pun dah dipakaikan stokin. Teman plak memang berselipar di dalam rumah. Gerun nak pijak lantai..sejuk ngeleding. Tengah autumn ni..xdelah slalu on heater.. sket ari lagi..almost 24 hours lah jawabnyaaa. Nak on boiler sayang duit maa...baik p wat modal beli brooch...hikhik.

3 comments:

Kherun berkata...

ada heater pesen cam tu????? jakun lak jap...

ceni therebeq berkata...

Tumpang jakun gak... ingatkan kipas sehhh... kalu baju iman jadi cam gituh mokcik rasa bleh wat masak ayam golek heater tu... bagus tak idea mokcik

Don & Nor berkata...

kak yun & k.cheni:sy ni pun memula jakun gak.
kak cheni:klu dah chef tegar tu...semua benda nmpk jadi lauk..hihi..